• Home
  • News
    • Κόσμος
    • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
  • Showbiz
  • Life
    • Fitness
    • Σχέσεις
    • Ζώδια
    • Beauty
    • Οικογένεια
    • Ψυχολογία
  • Food
  • Sports
  • Plus
    • Καιρός
    • Κατοικίδια
    • Ταξίδια
    • Όχημα
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Απόψεις
    • Good News
    • Viral
  • Home
  • News
    • Κόσμος
    • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Οικονομία
  • Showbiz
  • Life
    • Fitness
    • Σχέσεις
    • Ζώδια
    • Beauty
    • Οικογένεια
    • Ψυχολογία
  • Food
  • Sports
  • Plus
    • Καιρός
    • Κατοικίδια
    • Ταξίδια
    • Όχημα
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Απόψεις
    • Good News
    • Viral
  • Most Recent
 Ξυπνητήρι: Γιατί δεν σου κάνει καλό να πατάς συχνά αναβολή.
Life Ψυχολογία

Ξυπνητήρι: Γιατί δεν σου κάνει καλό να πατάς συχνά αναβολή.

by Newsroom November 8, 2022 | 12:30 pm
0
SHARES
ShareTweet

Κι όμως έχει σημασία να «σηκώνεσαι με τη μία»

Εάν ανήκεις σε αυτούς που πατάνε επανειλημμένα το κουμπί της «αναβολής» στο ξυπνητήρι, μια νέα έρευνα αποκαλύπτει τι «επιφυλάσσει» αυτή η συνήθεια στην υγεία σου.

Ειδικότερα, οι ερευνητές της μελέτης που δημοσιεύτηκε στο SLEEP, υποστηρίζουν πως τα άτομα που χρειάζονται περισσότερες από μια αφυπνίσεις για να ξυπνήσουν «κακοποιούν» το νευρικό τους σύστημα με συνέπεια να εμφανίζουν, με την πάροδο του χρόνου, προβλήματα υγείας .

Τα προβλήματα που ενδεχομένως θα εμφανίσουν τα άτομα αυτά είναι περισσότερες διαταραχές στον ύπνο και μείωση της απόδοσης τους (είτε αθλητικής είτε πνευματικής).

Η διαπίστωση αυτή προήλθε, ύστερα από τα αποτελέσματα που λήφθηκαν από το 57% των συμμετεχόντων, οι οποίοι είχαν καθιερώσει αυτή τη συνήθεια στο πρωινό τους ξύπνημα.

Ειδικότερα, η ερευνητική ομάδα από το Πανεπιστήμιο του Notre Dame με τη βοήθεια φορητών συσκευών εξέτασαν τον καρδιακό ρυθμό και την διάρκεια ύπνου, 450 ενηλίκων με πλήρη απασχόληση και μισθωτή εργασία.

Αναβολή στο ξυπνητήρι
Γιατί δεν σου κάνει καλό να πατάς συχνά αναβολή στο ξυπνητήρι.

«Όλα τα ξυπνητήρια και τα smartphones έχουν κουμπιά snooze. Αν και οι περισσότεροι ειδικοί είναι γενικά κατά της χρήσης του snoozing, όταν πήγαμε να εξετάσουμε τα δεδομένα, δεν υπήρχε κανένα. Τώρα έχουμε τα δεδομένα που αποδεικνύουν πόσο συνηθισμένο είναι – και υπάρχουν ακόμα τόσα πολλά που δεν γνωρίζουμε».

Σημειώνει ο δρ. Stephen Mattingly, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, ο οποίος διεξήγαγε την έρευνα, μαζί με τον Aaron Striegel, καθηγητή πληροφορικής και μηχανικής στο Notre Dame.

Επιπλέον, τα ευρήματα της έρευνας φανέρωσαν πως οι γυναίκες είχαν 50% περισσότερες πιθανότητες να πατήσουν αναβολή στο ξυπνητήρι τους σε σχέση με τους άνδρες.

Ακόμη, ο δρ. Stephen Mattingly προσπαθώντας να δημιουργήσει ένα πρότυπο συμπεριφοράς αυτών των ατόμων, ανέφερε πως «πρόκειται για ανθρώπους που εργάζονται εδώ και χρόνια με ανώτερα πτυχία, και το 57% αυτών ροχαλίζουν».

Ο ίδιος, μάλιστα συμπλήρωσε: «Αξίζει να αναφέρουμε όμως ότι αυτά τα στατιστικά στοιχεία είναι αντιπροσωπευτικά μόνο για έναν μικρό πληθυσμό που είναι πιθανό να βρίσκεται στην καλύτερη θέση όσον αφορά τις συνήθειες του ύπνου.

Ωστόσο, δε γνωρίζουμε τι συμβαίνει στις διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, όπως οι έφηβοι, τα νοικοκυριά με χαμηλότερο εισόδημα ή οποιονδήποτε από τους πληθυσμούς που ιστορικά στερούνται τον ύπνο περισσότερο από τους ερωτηθέντες αυτής της μελέτης.

Έτσι, οι πιθανότητες είναι ότι πρόκειται μάλλον για μια συντηρητική εκτίμηση του ευρύτερου πληθυσμού».

Τέλος, οι ερευνητές λαμβάνοντας υπόψη τη ρουτίνα του ύπνου των συμμετεχόντων, διαπίστωσαν ότι όσοι ήταν νυχτερινοί τύποι και ξυπνούσαν «τις μεγάλες ώρες» ένιωθαν περισσότερο κουρασμένοι από αυτούς που ξυπνούσαν νωρίς το πρωί.

Για περισσότερα τέτοια θέματα μπείτε εδώ

Source link

0
SHARES
ShareTweet
Tags: ξυπνητήρι Ύπνος
Previous post
Next post
Greekorama Greekorama

NEWS

Κόσμος
Ελλάδα
Πολιτική
Οικονομία

SΗOWBIZ

SPORTS

FOOD

PLUS

Καιρός
Κατοικίδια
Ταξίδια
Όχημα
Πολιτισμός
Τεχνολογία
Απόψεις
Good News
Viral

LIFE

Fitness
Σχέσεις
Ζώδια
Beauty
Οικογένεια
Ψυχολογία

HELP

Ποιοι Είμαστε
Επικοινωνία
Πολιτική Απορρήτου

Copyright © 2022. Greekorama Designed & Developed by
ADIGITAL Marketing Agency.