Σχεδόν στα 6 δισ. δολάρια οι πωλήσεις της Apple στην Ινδία
Οι πωλήσεις της Apple στην Ινδία σημείωσαν νέο υψηλό, σχεδόν στα 6 δισ. δολάρια, κατά τη διάρκεια του έτους έως τον Μάρτιο, αναδεικνύοντας την αυξανόμενη σημασία της αγοράς για την κατασκευάστρια των iPhone, καθώς ο διευθύνων σύμβουλος Tim Cook φτάνει στη χώρα για να ανοίξει τα πρώτα τοπικά καταστήματά της.
Τα έσοδα στην Ινδία αυξήθηκαν κατά σχεδόν 50%, από 4,1 δισεκατομμύρια δολάρια ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg που επικαλείται άτομο με γνώση του ζητήματος, το οποίο ζήτησε να μιλήσει υπό τον όρο της ανωνυμίας. Η Apple αναμένεται να δημοσιεύσει τα αποτελέσματα τριμήνου στις 4 Μαΐου και έχει αναφέρει ότι αναμένει μείωση των συνολικών παγκόσμιων εσόδων.
Ο Cook πρόκειται να εγκαινιάσει τα πρώτα καταστήματα της Apple στην Ινδία αυτή την εβδομάδα, επιδιώκοντας να επιταχύνει την ανάπτυξη στη των χώρα 1,4 δισ. κατοίκων, όπου τα smartphones και οι υπολογιστές της εταιρείας δεν κατείχαν ποτέ περισσότερο από ένα ελάχιστο μερίδιο αγοράς λόγω του υψηλού κόστους τους. Με τη ζήτηση τεχνολογίας να επιβραδύνεται παγκοσμίως, η Apple έχει αναγνωρίσει την αναπτυσσόμενη μεσαία τάξη της Ινδίας ως μια ελκυστική ευκαιρία.
Η Apple, η οποία μέχρι στιγμής στηρίζεται σε συνεργάτες λιανικής και σε διαδικτυακές πωλήσεις στην Ινδία, δεν ανταποκρίθηκε σε αίτημα του Bloomberg για σχολιασμό.
Οι πωλήσεις της Apple στην Ινδία αυξήθηκαν κατακόρυφα κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού, καθώς οι πελάτες αγόραζαν iPhones και iPads για να εργάζονται και να σπουδάζουν από το σπίτι.
Ωστόσο, η βάση είναι μικρή – μόλις το 4% των σχεδόν 700 εκατ. χρηστών smartphone της Ινδίας έχουν iPhone – καθώς η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά κινητής τηλεφωνίας στον κόσμο καθοδηγείται από φθηνότερα τοπικά brand καθώς και από κινεζικές και νοτιοκορεατικές εταιρείες. Αλλά η Apple κατέλαβε την 1η θέση στις πωλήσεις μονάδων συσκευών άνω των 365 δολαρίων πέρυσι, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Counterpoint.
Τα καταστήματα της Apple λειτουργούν ως βασικά σημεία λιανικής πώλησης και προβολής της εταιρείας, ενώ συχνά γίνονται και τουριστικά σημεία. Είναι κρίσιμο ότι τα νέα καταστήματα στην Ινδία θα λειτουργούν και ως κέντρα υποστήριξης, διευκολύνοντας τις επιστροφές και τις επισκευές προϊόντων.
Η εταιρεία δεν αναλύει τα έσοδα από την Ινδία στις καταστάσεις αποτελεσμάτων της, αλλά υποχρεούται να αναφέρει τις ετήσιες πωλήσεις στη χώρα στις τοπικές αρχές. Για το έτος έως τον Μάρτιο του 2022, κατέγραψε πωλήσεις 4,1 δισ. δολαρίων.
Παρ’ όλο που αυτό είναι λιγότερο από το 2% των παγκόσμιων εσόδων της Apple, η σημασία της αγοράς αυξάνεται και η εταιρεία επεκτείνει επίσης το τοπικό της κατασκευαστικό αποτύπωμα. Η Apple τριπλασίασε την παραγωγή της στην Ινδία το περασμένο οικονομικό έτος, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να μειώσει την εξάρτησή της από την Κίνα, καθώς οι εντάσεις μεταξύ Ουάσινγκτον και Πεκίνου συνεχίζουν να κλιμακώνονται.
“Η Ινδία είναι μια εξαιρετικά συναρπαστική αγορά για εμάς”, δήλωσε ο Cook τον Φεβρουάριο. “Δίνουμε μεγάλη έμφαση στην αγορά”.